Wakacyjny wyjazd dla pierwszej grupy

Wycieczka do Zakopanego
4 sierpnia, 2020
Wakacyjny wyjazd dla drugiej grupy
7 września, 2020
Wycieczka do Zakopanego
4 sierpnia, 2020
Wakacyjny wyjazd dla drugiej grupy
7 września, 2020

W czwartek 20.08.2020 zakończył się 4 – dniowy wyjazd wakacyjny dla pierwszej grupy podopiecznych Centrum Doświadczania Świata w Kluczach zorganizowany w ramach projektu przez Stowarzyszenie Forum Oświatowe Klucze. Każdy nasz dzień był pełen wrażeń.😍😎W poniedziałek, po przyjeździe zwiedzaliśmy Lewin Kłodzki i okolice. Wtorek – przeciskaliśmy się między szczelinami Błędnych Sķał oraz byliśmy w Ekocentrum Narodowego Parku Gór Stołowych i w Muzeum Zabawek w Kudowie Zdroju.W środę z nową energią wspinaliśmy się na najwyższy szczyt w Górach Stołowych – Szczeliniec Wielki. 😍 Dzielnie pokonaliśmy ok 700 schodów. ⛰🙈👣 Powierzchnia tego szczytu – zwietrzała i popękana, tworzy różnorodne formy skalne przypominające swoim wyglądem ludzi i zwierzęta (Wielbłąd, Mamut, Słoń, Kwoka, Małpa, Pies, Żółw, Sowa, Fotel Pradziada). Przechodziliśmy przez głębokie wąwozy i korytarze (Piekiełko, Diabelska Kuchnia). Dodatkowo dwie skały, tzw. chybotki: Kołyska Księżniczki Emilki oraz Serce Ducha Gór, pomimo znacznej masy, udało się nam nawet poruszyć 🏋️‍♂️🏋️‍♀️W tym dniu odwiedziliśmy też Muzeum Papiernictwa( Duszniki Zdrój) gdzie nasi podopieczni samodzielnie czerpali papier.🎫W ostatni dzień naszej wycieczki odwiedziliśmy Kopalnie Złotą w Złotym Stoku. 🥰 Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Sztolni Gertrudy, gdzie m.in znajduje się laboratorium J. Schärfenberga (odkrywcy arszeniku)oraz skarbiec ze sztabkami złota. Przechodziliśmy również przez Sztolnie Czarną, gdzie znajduje się jedyny w Polsce podziemny wodospad. Prawdziwą atrakcją był wyjazd z kopalni podziemnym pomarańczowym tramwajem. 🚉 Następnie każdy z nas przez chwilę stał się prawdziwym poszukiwaczem złota – poznaliśmy technikę płukania złota😍. Kolejną atrakcją w tym miejscu była podziemna Sztolnia Ochrowa oraz Średniowieczna Osada Górnicza😍 Ciężko nam wybrać tylko kilka zdjęć bo każde z nich jest wyjątkowe i przedstawia cudownie spędzony przez nas czas🥰😎😍 !! Zobaczcie zresztą sami🥰 Już jutro druga grupa naszych podopiecznych będzie mogła podziwiać te miejsca . Mamy nadzieję, że będą tak samo zadowoleni jak my😊

‐———————

Projekt dofinansowany jest z Funduszy Europejskich w ramach 9 Osi Priorytetowej Region spójny społecznie, Działanie 9.2 Usługi społeczne i zdrowotne, Poddziałanie 9.2.1 Usługi społeczne i zdrowotne w regionie, Typ projektu: C. wsparcie dla tworzenia i/lub działalności placówek wsparcia dziennego dla dzieci i młodzieży Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020